En la "Instrucción secreta" que el fiscal del Consejo de Castilla, don José Rodrigo Villalpando, trasmeté als corregidors del Principat de Catalunya el 29 de gener de 1716, es deia:

"...pero como a cada Nación parece que señaló la Naturaleza su idioma particular, tiene en esto mucho que vencer el arte y se necesita de algún tiempo para lograrlo, y más cuando el genio de la Nación com el de los Catalanes es tenaz, altivo y amante de las cosas de su País, y por esto parece conveniente dar sobre esto instrucciones y providencias muy templadas y disimuladas, de manera que se consiga el efecto sin que se note el cuidado..."

Han passat 300 anys des del Decret de Nova Planta i les seves 'Instrucciones secretas', però la voluntat dels governs centralistes de l'Estat Espanyol segueix sent la mateixa. La diferència és que encara volen que se consiga el efecto, però ha arribat un punt que tant se'ls fot que se note el cuidado.

diumenge, 15 d’abril del 2012

"El Estado de las Autonomías es un tinglado"

Crida de Vidal-Quadras a "neutralizar" nacionalistes

L'eurodiputat del PP, Aleix Vidal-Quadras, ha afirmat que cal "neutralizar a los nacionalistas". També ha dit que "el Estado de las Autonomías es un tinglado" i ha encoratjat el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, a "desmontarlo". El popular ha opinat del ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, del qual ha dit que "tiene arrebatos socialdemócratas".

Vidal-Quadras, durant la presentació del seu llibre Ahora, cambio de rumbo, que s'ha fet aquest divendres a l'hotel Husa Illa de Barcelona, ha dit que "el Estado de las Autonomías ha descarrilado". "No es un problema de gestión, sinó de estructura. El Gobierno tiene que acabar de asimilarlo", ha afegit abans de dir que "una casta de personas vive del Estado de las Autonomías".

És per això que ha recomanat fer "terapia de choque, hay que hacerlo rápido. Lo gordo hay que hacerlo enseguida". També ha manifestat que "los líderes políticos no son oficinistas, no son burócratas" i que "si la gente está convencida de que el Estado le ha de solucionar la vida este país no avanza".

Vidal-Quadras, preguntat sobre si té pensat crear un nou partit polític, ha explicat que no i ho ha argumentat al·legant que el sistema és molt rígid. Malgrat tot, en la resposta, ha fet una crida per a "neutralizar a los nacionalistas", que és el que segons ell necessita el país.

Durant l'acte, al qual no hi ha assistit cap representant del PPC, ha recordat que "las diputaciones cuestan 20.000 millones" i "los consejos comarcales cuestan 600 millones. ¿Para qué sirve un consejo comarcal? Para nada". "La secretaria general de Deportes de la Generalitat cuesta 82 millones y tenemos 'selecció nacional' de dardos", ha criticat.

També ha explicat que si fos per ell s'haurien privatitzat totes les televisions públiques i que "durante la crisis el número de empleados públicos subió en más de 200.000 personas". "Los funcionarios que valen encontrarán trabajo en el sector privado; los cantamañanas, no", ha argumentat abans de dir que està convençut que al PP han llegit el seu llibre "porque me han excluído de la dirección".

E-NOTICIES