En la "Instrucción secreta" que el fiscal del Consejo de Castilla, don José Rodrigo Villalpando, trasmeté als corregidors del Principat de Catalunya el 29 de gener de 1716, es deia:

"...pero como a cada Nación parece que señaló la Naturaleza su idioma particular, tiene en esto mucho que vencer el arte y se necesita de algún tiempo para lograrlo, y más cuando el genio de la Nación com el de los Catalanes es tenaz, altivo y amante de las cosas de su País, y por esto parece conveniente dar sobre esto instrucciones y providencias muy templadas y disimuladas, de manera que se consiga el efecto sin que se note el cuidado..."

Han passat 300 anys des del Decret de Nova Planta i les seves 'Instrucciones secretas', però la voluntat dels governs centralistes de l'Estat Espanyol segueix sent la mateixa. La diferència és que encara volen que se consiga el efecto, però ha arribat un punt que tant se'ls fot que se note el cuidado.

dilluns, 16 d’abril del 2012

El lobby de les autopistes vol seguir cobrant dels catalans

La davallada del transit per la crisi, el risc d'una revolta dels peatges i la voluntat de seguir mantenint uns beneficis d'escàndol obliguen al sector a inventar-se de nou


Amb motiu de la presentació del llibre “Les autopistes de peatge a Espanya” promogut per ASETA, (associació societats espanyoles concessionàries d’autopistes) i escrit per dos ex directius d’empreses dels sector s’han posat al descobert les noves estratègies per seguir captant diners via peatges i poder seguir repartint els dividends milionaris dels darrers anys.

Prou autovies al costat d’autopistes de peatges

Ho va dir el president d’ABERTIS, Salvador Alemanys en la presentació del llibre, “ha estat un greu error construir autovies gratuïtes a la vora de els autopistes de peatge” i afegeix contundentment “aquets conceptes afortunadament ja s’han acabat” més clar l’aigua, tot plegat fa molt més entenedor les recents declaracions del Conseller Recoder en aquesta mateixa línia. Aquesta línia de treball imposada per les concessionàries d’autopistes i el famós conveni d’ampliació de l’AP-7 entre ABERTIS i Foment són les veritables causes del retard del desdoblament de la N-II i 340.

El lobby de les autopistes vol implantar “l’Euro vinyeta” per augmentar els seus ingressos

En aquest document
el lobby de les autopistes explica les virtuts de la implantació d’aquest mecanisme de pagament que els permet aconseguir la seva darrera fita estratègica, que tothom pagui tant a les autopistes com a les autovies, amb l’excusa que d’aquesta manera l’Estat obtindrà diners per fer noves inversions en moments de crisi.
“Quant existeixi transit suficient, els nous projectes de carreteres de gran capacitat o l’ampliació i conservació de les existents té que basar-se en el peatge directe. Per la resta de vies de gran capacitat i per aquells trams de la xarxa secundaria que siguin una alternativa a la xarxa principal recomanem aplicar l’Euro vinyeta.”

Acabarem pagant la festa de les radials de Madrid

En aquesta entrevista
als autors del llibre, “Les autopistes de peatge a Espanya” dos executius de les concessionàries ho diuen molt clar, “En les fusions d’autopistes caldrà compensar a qui es quedi les deficitàries.”
L’entrevista defineix amb molta contundència l’estratègia del lobby de les autopistes per refundar-se i per poder seguir mantenint els grans beneficis, a la pregunta sobre si avui és possible nacionalitzar les concessionàries, responen amb un no rotund, per l’alt cost que representaria per l’Estat.
Malgrat reconèixer errors en la previsió del augment del transit, i en la definició d’algunes infraestructures, en cap moment assumeixen la seva responsabilitat, i tot ho porten a que ho resolgui l’administració mitjançant nous peatges o alternatives de pagament.

DIRECTE.CAT