En la "Instrucción secreta" que el fiscal del Consejo de Castilla, don José Rodrigo Villalpando, trasmeté als corregidors del Principat de Catalunya el 29 de gener de 1716, es deia:

"...pero como a cada Nación parece que señaló la Naturaleza su idioma particular, tiene en esto mucho que vencer el arte y se necesita de algún tiempo para lograrlo, y más cuando el genio de la Nación com el de los Catalanes es tenaz, altivo y amante de las cosas de su País, y por esto parece conveniente dar sobre esto instrucciones y providencias muy templadas y disimuladas, de manera que se consiga el efecto sin que se note el cuidado..."

Han passat 300 anys des del Decret de Nova Planta i les seves 'Instrucciones secretas', però la voluntat dels governs centralistes de l'Estat Espanyol segueix sent la mateixa. La diferència és que encara volen que se consiga el efecto, però ha arribat un punt que tant se'ls fot que se note el cuidado.

dijous, 19 de juliol del 2012

Els diputats del PSC voten a favor del corredor central

Els socialistes catalans al Congrés al·leguen que ho han fet "per error" 

 
Els diputats del PSC al Congrés dels Diputats han votat a favor d'una moció en defensa del corredor central, promoguda per la Xunta Aragonesista i que s'ha aprovat amb el suport de tots els partits excepte CiU, PNC, i ICV, que han votat en contra, i ERC, que s'ha abstingut.

Els socialistes catalans a Madrid han al·legat que han votat a favor "per error". I és que la moció demana que el Govern espanyol demani a la CE que s'inclogui el corredor central com a projecte transeuropeu de transport prioritari, fet que podria perjudicar infraestructures previstes a Catalunya.
Fins i tot el diputat Francesc Vallès, mitjançant el seu Twitter, ha demanat perdó i ha dit: "Error inexcusable a la votació d'avui al congrés. Demanem disculpes als catalans. La nostra prioritat continua sent el corredor mediterrani".
Després, el PSC, mitjançant un comunicat, ha assegurat que elpartit "vol reiterar l’aposta i el compromís a favor del corredor mediterrani com a infraestructura prioritària per la dinamització de l’economia i la competitivitat de les empreses de Catalunya. En aquest sentit recordem que els socialistes vam aconseguir incloure l'eix mediterrani com a prioritari dins la Xarxa Bàsica d'Infraestructures Traseuropees del Transport".
Tot i això, el PSC vol recordar que aquesta proposta no té cap possibilitat real de prosperar perquè la Unió Europea no inclourà una nova infraestructura dins la Xarxa Bàsica d'Infraestructures Traseuropees del Transport que no tingui la certesa que estarà finalitzada abans del 2030.



E-NOTÍCIES