En la "Instrucción secreta" que el fiscal del Consejo de Castilla, don José Rodrigo Villalpando, trasmeté als corregidors del Principat de Catalunya el 29 de gener de 1716, es deia:

"...pero como a cada Nación parece que señaló la Naturaleza su idioma particular, tiene en esto mucho que vencer el arte y se necesita de algún tiempo para lograrlo, y más cuando el genio de la Nación com el de los Catalanes es tenaz, altivo y amante de las cosas de su País, y por esto parece conveniente dar sobre esto instrucciones y providencias muy templadas y disimuladas, de manera que se consiga el efecto sin que se note el cuidado..."

Han passat 300 anys des del Decret de Nova Planta i les seves 'Instrucciones secretas', però la voluntat dels governs centralistes de l'Estat Espanyol segueix sent la mateixa. La diferència és que encara volen que se consiga el efecto, però ha arribat un punt que tant se'ls fot que se note el cuidado.

dijous, 19 de juliol del 2012

Espanya es torna a quedar sola a Europa defensant el corredor central

El Comitè de les regions ha tombat una esmena presentada pel president d'Extremadura per 74 vots a 9


Aquest migdia s'ha votat al Comitè de les regions d'Europa la proposta de dictamen sobre el 'Mecanisme connectar Europa' al qual s'havien presentat dues esmenes d'Extremadura i Aragó. Les esmenes demanaven obrir els annexos del document per incloure-hi el corredor central com a infraestructura de la xarxa principal de transports. Tan sols s'ha votat l'esmena d'Extremadura, per absència de ponent d'Aragó, i s'ha tombat per 74 vots en contra, 9 a favor i 2 abstencions.
El president d'Extremadura, José Antonio Monago, ha intervingut al comitè per defensar la inclusió del corredor central, assenyalant que d’aquesta manera s’aconseguia una millor cohesió territorial i una major competitivitat per a les regions afectades. Monago ha dit que era molt important per a Extremadura i, sobretot, per a Espanya, per a la seva cohesió territorial.
El vot del dictamen del Comitè de les regions no és definitiu, però acostuma a anticipar les decisions que pren de forma definitiva la Comissió Europea o el Parlament Europeu. Per això, l'eurodiputat Ramon Tremosa (CiU) ha mostrat la seva satisfacció pel resultat de la votació, que dibuixa un mapa amb el corredor mediterrani com a infraestructura prioritària i no inclou el corredor central.

VILAWEB